Lättläst

Här kan du läsa om Umeå kommun.
Du kan också läsa om
vilken service du kan få av kommunen.

Du kan klicka på rubrikerna till vänster.

Kontakta kommunen

Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 090-16 10 00.
Du kan skicka mejl till kommunen
på adressen umea.kommun@umea.se.

Du kan skicka brev till kommunen.
Adressen till kommunen är:
Umeå kommun
901 84 Umeå

Du kan gå till stadshuset
och prata med dem som arbetar där.
Stadshuset har adressen Skolgatan 31 A.

Stadshuset har öppet de här tiderna:
Sommartid 08.00–16.30
Vintertid 08.00–17.00

Sidan publicerades